ΓΕΛΩΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ @ HIP HOP.GR - 2010

gelwssyne3

Πρώτη μέρα του Σεπτέμβρη 2010. Η κίνηση στην Αθήνα αυξήθηκε κατακόρυφα με όλους τους εκδρομείς να έχουν επιστρέψει. Ο Γέλως δυσανασχετεί. Μου λέει πως έχει βαρεθεί την Αθήνα και σκέφτεται να την αφήσει για την Θεσσαλονίκη. Άλλωστε δεν είναι ο μόνος rapper της παλιάς σχολής που την έκανε από την πρωτεύουσα. Ο Εισβολέας μένει μόνιμα πλέον στην Καλαμάτα.

"Νόμιζα πως εσύ και ο Είσβο αγαπούσατε τα στενά στο Γαλάτσι και δε θα φεύγατε από δω ποτέ" αναρωτιέμαι. "Μεγαλώσαμε μαν. Τι έχει να μου προσφέρει πλέον το Γαλάτσι;". Έχει δίκιο. Ο χρόνος περνάει. Μεγαλώνουμε. Βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Ψάχνουμε την ποιότητα της ζωής, μακριά από τα αλαλούμ της Αθήνας, το αιώνιο τρέξιμο σαν σύγχρονος Βέγγος.

Κανονίσαμε τη συνέντευξη στο σπίτι του Γέλου για να είμαστε ήσυχοι. Για να έχουμε την ευκαιρία να κουβεντιάσουμε τι μεσολάβησε από την πρώτη συνέντευξη που είχε δώσει στο hiphop.gr τον Ιούνη του 2005 μέχρι σήμερα. Λίγες μέρες πριν την κυκλοφορία του πρώτου soloalbum του, η συζήτηση παίρνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον τροπή και ο Γέλως, λιτός και ουσιαστικός όπως πάντα, μου μιλάει για τον δίσκο που σηματοδοτεί το νέο του μουσικό ξεκίνημα. Λίγο αργότερα μεταφερόμαστε στο εσωτερικό δωμάτιο του όπου καταλαβαίνω τι εννοεί όταν λέει "αυτό είναι μόνο η αρχή"....

Μεταξύ Ουρανού και Γης, μια εξέλιξη του Σκοτεινή Πλευρά, το οποίο με την σειρά του ήταν μια εξέλιξη του Αγνωστοφοβία. Ποιος είναι ο συνδετικός κρίκος και ποια είναι τα σημεία εξέλιξης;

Εγώ ο ο ίδιος εξελίχθηκα σαν άνθρωπος. Ο συνδετικός κρίκος είμαι εγώ ο ίδιος. Τα κομμάτια είναι αυτά που σε χαρακτηρίζουν. Δε μπορώ να πω ότι υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία που τα συσχετίζουν. Εξέλιξη προσωπική που βγαίνει σε στίχο και σε μουσική. Λογικό είναι, όταν ωριμάζεις σκέφτεσαι διαφορετικά και γράφεις. Τα ιδανικά και οι ιδεολογίες μένουν ίδιες απλά ωριμάζεις με τα χρόνια ζεις κάποιες καταστάσεις. Ευθύνες.

Εισβολέας, Ταραξίας, Τακι Τσαν, βγάλανε πολλά σόλο, φτάσαμε όμως στο 2010 για να βγάλεις το πρώτο σου σόλο. Δεν το κυνήγησες, δεν έτυχε ή απλά δεν ήταν σωστές οι συνθήκες.

Δεν ήταν σωστές οι συνθήκες. Και από την άλλη δεν το κυνήγησα εγώ τόσο. Πχ. δεν είχα κάποιον παραγωγό από πίσω ώστε να κάνω τα δικά μου κομμάτια. Δεν είχα άκρες για να κινηθώ μουσικά.

Μα καλά πως είναι δυνατόν να μην είχες άκρες; Ήσουν σε ένα από τα πιο δυνατά hip-hoplabel στην Ελλάδα!

Δεν έχει να κάνει που ήμουν στην Ηχοκρατορία. Το θέμα είναι να έχεις κάποιον δίπλα σου να σου κάνει συνέχεια κομμάτια ώστε να βελτιώνεσαι και εσύ συνέχεια. Εγώ τουλάχιστον δεν έχω ιδέα από μουσικές παραγωγές για να τα κάνω μόνος μου. Ο αδελφός μου άρχισε να ασχολείται με την παραγωγή μετά το Σκοτεινή Πλευρά και η Βάσω τα τελευταία 2 χρόνια. Θα μπορούσα να είχα κάνει solo από το 2005. Ένιωθα ότι βγαίνω σε αδιέξοδο. Οι άνθρωποι που ήξερα ασχολιόντουσαν με τις δικές τους δουλειές και εγώ δεν ήθελα να γίνομαι ζήτουλας. Δε μπορούσα να κάθομαι να ζητάω beats. Να έχω γενικά απαιτήσεις από τους φίλους και συνεργάτες μου.

gelws syne1

Το γεγονός πως ο Ηχοκράτορας σταμάτησε την συνεργασία του με τον Εισβολέα δεν σε έφερε σε δύσκολη θέση μιας και οι 2 είναι φίλοι και συνεργάτες σου εδώ και πολλά χρόνια;

Το γεγονός ότι σταμάτησε η συνεργασία τους δε σημαίνει ότι εγώ θα έπρεπε να σταματήσω επικοινωνώ με τον έναν ή με τον άλλον, ή ντε και καλά να πάρω θέση. Τους ξέρω τόσα πολλά χρόνια που δεν μπορούσα να σταματήσω. Ότι έγινε μεταξύ τους έγινε και συνεχίζει να υπάρχει συναισθηματικό δέσιμο μεταξύ μας. Τόσα χρόνια κάνουμε παρέα οπότε δεν υπήρχε θέμα να συνυπάρξουν στο ίδιο CD.

Υπάρχει η αίσθηση ότι είσαι από τους πιο low-profileMCs, σαν χαρακτήρας εννοώ. Έχουμε συνηθίσει τους rappers με πιο φουσκωμένο ΕΓΩ. Ποια είναι η δική σου θέση;

Είναι ο χαρακτήρας μου έτσι. Ακούγοντας τη μουσική κάποιου καταλαβαίνεις και στοιχεία του χαρακτήρα του. Εγώ προσωπικά είμαι προσγειωμένος γιατί είμαι στην Ελλάδα, δεν είμαι ούτε στο Νιου Τζέρσευ ούτε στη Νέα Υόρκη. Θα σου πω ένα στιχάκι που έγραψα σήμερα το πρωί στις 9 για να καταλάβεις: «Πες με βλάκα, κι αν ήθελα θα είχα μουνιά και φράγκα, αλλά παραμένω ταπεινός με την φτηνή μου βράκα». Προτιμώ τα πράγματα απλά χωρίς πολλά φρου φρου κι αρώματα.

Τι θα βρούμε τελικά μεταξύ Ουρανού και Γής;

Είναι οι σκέψεις μου για ένα καλύτερο αύριο, για μένα, για οποιονδήποτε από εμάς. Παρ’ όλα αυτά βλέπω την σαπίλα που επικρατεί τριγύρω μας. Και στα συναισθήματα μας ακόμα. Μπορώ να πω ότι είναι το καλό και το κακό. Σαν δίσκος, είναι ένα νέο μουσικό ξεκίνημα σαν Γέλως. Θέλω να βγάλω κι άλλες δουλειές. Το επόμενο θα είναι καμία σχέση. Θα είναι πιο ethnic. Θα δείτε...

Στο μαγικό χαλί αναφέρθηκες σε 5 χρόνια προετοιμασίας. Τόσο σου πήρε για να βγάλεις τον δίσκο ή αναφέρεσαι σε κάτι άλλο;

Για να δώσω κάτι παραπάνω απ’ τον δικό μου εαυτό. Έψαχνα σ’ αυτά τα χρόνια τον εαυτό μου. Ακόμα τον ψάχνω. Έχω καταλάβει ότι έχω κάνει αρκετά λάθη. Και αυτό ακριβώς κάνω τα τελευταία χρόνια. Προσπαθώ να τα διορθώσω. Μπορεί να ακούγομαι λίγο πεσιμιστής αλλά δε μ’ αρέσει να λέω μπαρούφες. Από τη μια στιγμή στην άλλη να αλλάζουν. Κάνω ορισμένες φορές τον δικηγόρο του διαβόλου στον ίδιο μου τον εαυτό. Κι αυτό γιατί είναι επειδή θέλω να βλέπω τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία.

Αν είχες το δικό σου μαγικό χαλί που θα ήθελες να πετάξεις;

Παντού, σε όλον τον κόσμο. Χωρίς να πληρώσεις φράγκο. Η ελευθερία που σου δίνει. Να νιώθεις ότι δεν εγκλωβίζεσαι  πουθενά.

gelws syne2

Πως ήταν η εμπειρία να γράφεις το «Άγνωστος Γνωστός και Ζωντανός Νεκρός» με τον Τάκη Τσαν;

Τρελές αναμνήσεις από παλιά και τώρα μετά από τόσα χρόνια. Ένιωθα χαρά. Είδες μετά από τόσα χρόνια κάνεις δουλειά με άτομα που γουστάρεις. Ήθελα να κάνω και με άλλους παλιούς γνώριμους που πολύ απλά δεν το επέτρεπαν οι καταστάσεις.

Θυμάμαι όταν είχε βγει το Ρίμα για Χρήμα 2 όλοι μιλούσαν για άλλον έναν classic δίσκο. Πιστεύεις ότι κάτι ανάλογο θα γίνει και με το «Μεταξύ Ουρανού και Γής»;

Δε μπορώ να στο πω εγώ, θα το πει ο κόσμος. Βέβαια θέλω να πάει καλά ο δίσκος. Όπως είπα για μένα είναι ένα νέο ξεκίνημα. Είμαι 31 αλλά δεν πάει έτσι. Είμαι γενικά τύπος που είμαι συνέχεια στην τσίτα.

Το «Όλα για το Δήθεν» δόθηκε για δωρεάν download στο hiphop.gr. Τι το ιδιαίτερο είχε αυτό το κομμάτι ώστε να σηματοδοτήσει την επιστροφή σου στην δισκογραφία;

Τη σημασία του την βλέπεις στις φιλίες, στη δουλειά σου. Η κατάσταση είναι λίγο ότι να’ναι. Λίγο «όλα για το δήθεν». Το επιλέξαμε μαζί με τον DJALX.

Να περιμένουμε ότι θα γυριστεί και σε clip ή θα επιλέξετε άλλο κομμάτι;

Προς το παρών έχω σκεφτεί για άλλο κομμάτι. Αλλά γιατί όχι αν πάνε καλά τα πράγματα να γυριστεί και αυτό.

Θες να αναλύσουμε μαζί λίγο το εξώφυλλο; Διακρίνω πολλά ετερόκλητα στοιχεία που σίγουρα αποτελούν σύμβολα... ο αναπτήρας, το σκάκι, ο αστυνόμος Σαίνης...

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, oQuits, ξέρει που το έκανε. Η μοναδική κατεύθυνση που του δώσαμε ήταν να έχει μια αίσθηση από τα παλιά αλλά να παραμένει σύγχρονο. Σαν κάτι φωτογραφίες του ’20 και του ’30, που είναι μεν στημένες με πραγματικούς ανθρώπους αλλά είναι από πάνω φτιαγμένες με χρώματα. Δεν ήθελα να βγάλω ένα εξώφυλλο πολυφορεμένο, με τον κλασσικό ράπερ που φοράει κουκούλα. Τέτοια έχω δει άπειρα και τα έχω βαρεθεί. Ενώ το δικό μου δεν φέρνει σε τίποτα hip-hop δίσκο. Απλά έχει εμένα στη μέση αραχτό (πόζα την οποία ο Quits την μετέφερε από μια φωτογραφία που του έδωσα) και τριγύρω μου πολλά παιχνίδια.

Gelos MetaxyOuranouKaiGis

Τι εννοείς πως το ραπ είναι μια φούσκα;

 

Είναι αυτό που λέγαμε πριν ότι στο hip-hop τα φουσκώνουμε όλα. Και ανάλογα τα φουσκώνεις με τα δικά σου γούστα...

Έχεις προγραμματίσει κάποιο tour για την προώθηση του δίσκου;

Θα γίνει μια παρουσίαση δίσκου στην Αθήνα και άλλη μια στην Θεσσαλονίκη. Ότι άλλο προκύψει έχει καλώς.

Πως επέλεξες τον Bedman για κύριο παραγωγό του δίσκου σου;

Είναι ο αδελφός μου! Είχαν μαζί με τον Βαλάντη τους StateofDaBoom και κάνανε παρτάκια στο Θησείο. Σου μιλάω για εποχές 93-96. Εγώ με τον Τάκη Τσαν ήμασταν γεννημένοι την ίδια χρονιά και ήμασταν οι μικροί της παρέας και τα αδέλφια μας οι μεγάλοι. Γι’ αυτό σου λέω ότι υπάρχουν και άλλα σκηνικά πέρα από τη μουσική, που μας συνδέουν προσωπικά.

gelwssyne4

Η Εστερίνα συμμετέχει σε πολλά tracks. Αυτή η συνεργασία πως προέκυψε;

Την Εστερίνα την ξέρω από πιτσιρίκα. Ήξερα ότι η κοπέλα είχε σπουδάσει φωνητικά και ήξερε από τραγούδι. Έτσι έγινε η πρώτη επαφή στη Σκοτεινή Πλευρά. Ήθελα σε ορισμένα κομμάτια λίγο να ξεφεύγει το ραπ, να υπάρχει ένα τραγουδιστικό στοιχείο. Και αφού η συνταγή έδεσε, έγινε ότι έγινε. Σε κάποιες συναυλίες θα με συνοδεύει και onstage.

gelwssyne5

Δεν άκουσα ούτε ένα ερωτικό κομμάτι από τον Γέλω μέχρι σήμερα. Δεν σε εκφράζει καθόλου αυτό το στυλ;

Έχει χιλιοπαιχτεί τόσο πολύ...πες μου κάτι άλλο. Δεν με εκφράζει και πολύ. Και στον κοινωνικό στίχο μπορείς να πεις τόσα πράγματα. Σε ένα ερωτικό κομμάτι δεν έχεις πολλές επιλογές γι’ αυτά που θες να γράψεις, τι να πεις; Από τον έρωτα σίγουρα πηγάζουν πολλά μέσα σου. Αλλά δε σημαίνει ότι αυτό κάθε φορά θα το εκφράζεις προς τα έξω.

Τελικά την αγάπη την έχουν μόνο οι Θεοί;

Αυτό είναι ποίηση. Έχει ψιλοχαθεί η αγάπη μεταξύ μας. Μιλάω και σε φιλικό επίπεδο. Δυστυχώς ξεχνάμε πολύ εύκολα. Πρέπει να ψάξουμε την αγάπη ξανά εδώ στη γη. Για όλους μας υπάρχει κάτι. Ο καθένας παίρνει τον δρόμο του.

Ας κλείσουμε δίνοντας μονολεκτικές απαντήσεις στις επόμενες 10 λέξεις:

1. Όνειρο = Πραγματικότητα
2. Ραπ  = Ποίηση
3. Μαγειρική  =  Όλα τα λεφτά
 
4. Άλφα Γάμα  = 1998
 
5. Χρήματα  = Το τελευταίο που με απασχολεί
 
6. Ηχοκρατορία =  Τρελές αναμνήσεις και συναισθήματα
 
7. Ταξίδια  = Στο μέλλον...
 
8. Λάθη  = Πάρα πολλά. Μαζί με αρκετό εγωισμό.
 
9. Νεοέλληνας =  Πάντα θα είμαστε Νεοέλληνες.
 
10. Μέλλον  = Πολλά πράγματα που θέλω να κάνω για μένα.

 

Πηγή: http://www.hiphop.gr/page/2205

 

Additional information